נשירה

Follow by Email
Archive
- יוני 2016 (4)
- מאי 2016 (1)
- אפריל 2016 (2)
- מרץ 2016 (6)
- פברואר 2016 (1)
- ינואר 2016 (8)
- דצמבר 2015 (3)
- נובמבר 2015 (2)
- אוקטובר 2015 (2)
- ספטמבר 2015 (3)
- אוגוסט 2015 (7)
- יולי 2015 (8)
- יוני 2015 (5)
Categories
קוראים
רשומות פופולריות
-
היו לי כמה ימים נטולי אינטרנט (כמעט שבוע). קודם לכן עוד רציתי לכתוב, כשמזג האוויר היה קר ומקפיא (כבר שכחנו בינתיים), על הפרק "הקרה ...
-
(שם של ספר מאת תומס אוגדן, ממנו אני מוציאה ציטוט לישיבה הראשונה שאנהל) אני מאד אוהבת את השם של הספר (וגם את הספר) אני מגלגלת אותו על קצה ...
-
(אתם לא חייבים להגיב אם אני כותבת פוסטים ברצף :)
-
אני נטולת מילים בזמן האחרון אבל טום יורק מדבר במקומי הוא מזכיר לי קצת אותך לפחות חיצונית הגוף שלו נראה חם ונושם עטוף בחולצ...
-
שני לילות או יותר שאנחנו יושבים ומקשיבים למוזיקה אני חוזרת הביתה עייפה, מתקלחת ויושבת איתו כי הוא רוצה שנאזין ביחד, הוא מוצא דברים מעני...
-
הבדידות: כשיצאנו מהמכונית הוא שאל אם אפשר חיבוק. לקח לי זמן להבין ובסוף הבנתי ואמרתי שכן בטח. הופתעתי כי בדרך הוא נראה לי קריר ומנותק. מ...
-
אני מדמיינת שאני בערסל מבד רך עם גדילים, קשור בין שני עצים (איזה מין ערסל לא קשור בין עצים? זה לא ערסל אם אין עצים מהצדדים) החיי...
-
באת בשבילי מרחוק כי כתבתי לך ואני לא יודעת אם ידעת שאני עצובה אבל באת והפתעת אותי ולקחת אותי למלון ההוא שלקח לנו זמן למצוא אותו והפעם היי...
-
מה שזה עושה לי (והיו רק שני מפגשים) הוא הרחבת המחשבה. אני מוצאת את עצמי כותבת מדמויות אחרות, לאו דווקא אני, להפתעתי דווקא דמויות של גברים. ...
-
לאסוף את עצמך בעזרת אנשים תמיד מוכיח את עצמו. כשהתחלתי לסנן את אלה שאינם אוהבים אותי או שגורמים לי להרגיש רע באופן סדרתי, נוצר חלל ריק ולתו...
Blogroll
-
לפני 6 שעות
-
לפני 2 חודשים
-
לפני 2 שנים
-
לפני 3 שנים
-
לפני 5 שנים
-
לפני 5 שנים
-
לפני 7 שנים
-
לפני 7 שנים
-
לפני 9 שנים
-
לפני 9 שנים
-
לפני 9 שנים
-
לפני 9 שנים
-
לפני 9 שנים
תגובות אחרונות באתר
-
Eliphal
קטע מרגש שיש בו כ״כ הרבה, אבל בעיקר געגוע. ולא געגוע למשהו שהלך ואיננו אלא למשהו שקיים ונמצא כאן. גם געגוע כזה קיים ואת ציירת אותו כאן במילים ללא...
-
Zvia Bachar
קראתי אותך בנשימה אחת.... מקסימה , כל כך נהנית לקרוא אותך , אין לי השגות , הכתיבה שלך זורמת בלי ערוצי נחל ....זה הדימוי שזרם לי בראש.. מלבד זאת אלה...
-
עדה ק
זה נכון שלפעמים קשה לכתוב במילים את הזכרונות שמורגשים 'יותר יפה ויותר חזק מאשר לכתוב' עליהם, אבל מסתבר שהצלחת, ואפילו בלי סימני פיסוק.
-
Empiarti
"והפעם הייתי מי שהרגשתי כמו שרציתי להיות וללא חרדה או לחץ או בושה" המשפט הזה תפס אותי חזק. היית מי שהרגשת כמו שרצית להיות. זו התשובה שלך למשפט...
-
Zvia Bachar
וואו איזה מתוקה את בתמונה, והתרגיל על הגזר חמוד מאוד , אהבתי :-)
שולחת חיבוקים יקירתי ♥ -
כמו מניפה
כתיבה בלי סימני פיסוק משאירה אותי חסרת נשימה, כמו שקטע כזה צריך לעשות. הציטוט יפה מאוד בעיני, ומאוד מתאים לקטע כולו. יש בו משהו אוורירי ושברירי,...
-
Zvia Bachar
וואו , ממש דייסת רגשות ♥ וזה מעניין .. כי אני חשבתי על הדייסה עוד לפני שתיארת אותה לפרטיה ... כולל התחושה המנחמת :-) קצת בהלם מזה :-) כמו תמיד את...
-
שיק
אווהוו דיסת הסולת!!! הכי שווה בעולם! ומידי פעם - בזמן שפינוק עצמי הכי נדרש...זה מה שאני מכינה לי!
-
עדה ק
לא קראתי, אבל זה מזכיר לי את הסיום של ספר אחר, 'מסעדת הגעגועים' של אן טיילר. משהו בסופו, אם כי שם נראה לי שאין החלטה מודעת מן הסוג הזה.
-
Eliphal
מטלטל, אמנדה. החיבורים שעשית בין אוכל שמחבר לבין הבטחות כתובות לבשל לך לבין מזון שנשרף כי בתת מודע רצית שמישהו יבשל אוכל שמחבר בין בני אדם. כולי...
ולבסוף הפיתוי העצום, מול החלון הפתוח למרחב אפל שמשובצים בו ריבועים מאירים ובהם פרצופים נדהמים, לקפוץ גם היא לתוך חירות שנדמית, כאילו אין למטה אספלט שחור של חניה אלא תהום עמוקה לאינסוף. היא תעוף מהגג כמו מכשפה, אוחזת בבקבוק יין קר ומעורפל, היא תרכב על הרוח בלי מטאטא.
מתילדה לובשת את כתונת הלילה השחורה ועולה אל הגג בכפכפים גבוהי עקב כדי להגן על רגליה מקוצי המתכת שתמיד יש על גגות. קל לעלות על מעקה הגג ולהטיל את עצמך באוויר המלא יתושות מוצצות דם. כובד גופה חותך את האוויר ומשתנה לקלילות קליפתית, איבריה נעשים ארוכים ורזים וחיוך מתפשט על פניה. הכותונת מתבדרת ברוח ונפתחת מאחור כמו כנפיים גדולות ושחורות. היא חולפת ליד חלון השכנים שממנו נשקף מטבחם היפה והשליו. האלכוהול מתפשט אל הכתפיים ואחר כך יורד אל שוקי הרגליים ומצמית אותה למזרון רך שמתברר כמיטה בתוך חדר חשוך למחצה. מתילדה מנסה להבין איפה היא ואז למה היא עומדת במיטה ליד החלון הפתוח. החתול עובר ומתחכך ברגלה בפרוותו המשיית כאילו זה הדבר הכי נורמאלי בעולם. אורות הרחוב קורצים למתילדה בהשתתפות והיא צונחת בחזרה לישון.
חצי שעה אחר כך מעירה את מתילדה ביתה הצעירה ואומרת לה שכואבת הבטן. מתילדה אומרת "כן גם לי", ומנסה לישון אבל הקטנה לא מוותרת ולבסוף מתילדה מתעוררת באמת וקמה ושואלת אם היא רוצה סירופ נגד כאבים. הקטנה לא רוצה, ויש לה חלום רע לספר עליו. בחלום אימה ואחיה נופלים לתהום. מתילדה חושבת לעצמה בטשטוש שזה רעיון לא רע ומזדעזעת קצת, ואז נזכרת בחלום שלה. אחר כך הקטנה נרגעת ומתילדה משכיבה אותה במיטתה ומכינה לעצמה כוס חלב עם טריפל סַק כי זה מה שיש במטבח ויושבת לכתוב:
"נדמה לַךְ."
היא חושבת על כתיבה והמחשבה מביאה משום מה מחשבה אחרת על נטילת ציפורניים, וזו אל המשמעות של נטילה, ועל משמעותן של ציפורניים ואז זיכרון על אפרים ומה שהציפורניים היו בשבילו ובשבילה ואז זרם של מחשבות שעולות ויורדות כמו להקות ציפורים.
היא כותבת לו: גוף פיזי כל כך מחבת ואיש קטן במחבת וגוש חמאה שנמס ולטגן אבל זה בממד אחר לגמרי, לא בזה של כאן ועכשיו אלא טיגון כמטפורה. השחמה והצטמקות קלות. התכווצות פתאומית של החומר כמו אורגזמה שהיא משהו שקל כל כך ומפתיע כל כך להגיע אליו, לתוך המתוק המסחרר הממית ואז הנשימה המתוקה ותחושות הגוף השייכות לך ומנותקות ממך כאחד. כאחד. אנשים נתפסים זה בזה. הדבר שלא מדובר בולט בהיעדרו. תחושות כובד בעיניים ובמצח. געגועים שהם כמו עיגולים מאירים סביב כפתור שמדליק ומכבה את המסך. מטפורות מסתערות לאינספור, צצות כמו אנשים טובים במקומות מפתיעים, למשל במשרדי המע"מ. סבתא עם נכדים מקבלת אותך לשירותה, לבושה במעיל לבן של סבתות מרוקאיות, עם הידיים השחומות שפרקיהן מעוקמים מגיל, ציפורניהן משוחות בלק כסוף, בני המשפחה מקיפים סביב סביב, מחזיקים בידיהם תמונות וציורים: הבן הצעיר בהודו מחזיק את אשתו לצידו, הנכדים, הכלות שמי יפה יותר ומי פחות ומי הגיל והלידות. ווים מרובים שהופכים לגדרות. גדרות ומאחוריהן הבית שבו הוא גר, ובתוכו אנשים וקולות ושיחות ומוזיקה ודינמיקות. דינמיקות ופסיכולוגיה, אנשים אפשריים ובלתי אפשריים. טלפון פתאומי, מחנות המוזיקה. הצד השני אינטליגנטית מספיק כדי לשוחח איתי, עם אדם כבד שמיעה. אם הצלחת, כך וכך אייקיואים כבונוס. ומדוע התחושה שאני הולכת למות בתוך כך שקורים דברים של חיים?
אני עולה עם העכבר וצללית כחולה כים מטביעה את הטקסט בתוך השקוף הכחול שיעביר אותו למקום אחר ושם ייחשף וימתין כמו ציור בתערוכה שממתין שיביטו בו וישתהו וכמה ישתהו והמחשבות או הדיבורים שיהיו לו כמלקוח או שמא הוא יעדיף לעמוד ערירי כפרח בשדה שטוב לו בקיומו בלבד. אבל גם זו מטפורה. הפרח האמיתי טוב לו בדברים שאין לך מושגָג. אפילו לא גגון של מושג. ריקדי עם המילים, הן מזמזמות לך כדבורים: "הושיטי ידך החזיקי ונרקוד". והנה אני איעלם לך ולא תמצא. ואתה תלך סביב ותחפש את הראי שלך. את השיקוף, העד, הנוכחות: אהבה כשיקוף: עדות זה לחייה של זו. מתי יביאו עד מהסנגוריה, עד עכשיו כולם הגיעו מהקטגוריה. נדמה לך שזו טיוטה, החיים שלך, טיוטה שאת כותבת ויהיה את הזמן לתקן ולערוך ולשנות, לגזור ולהדביק, להוסיף קישורים ותמונות. כל החיים טיוטה ארוכה, שוב ושוב משתכתבת, ובסַף של הדברים, בספם, משהו יתרחש. אקדח יירה, איש ימות במיטה גדולה מוקף ילדים ואהובים. דפיו של ספר יתעופפו ברוח ואשה תעצור אותו בעמוד 430. ובראשו יהיה כתוב: