נשירה

נשירה

Follow by Email

קוראים

רשומות פופולריות

Blogroll

תגובות אחרונות באתר

יום שלישי, 6 באוקטובר 2015
(שם של ספר מאת תומס אוגדן, ממנו אני מוציאה ציטוט לישיבה הראשונה שאנהל)
אני מאד אוהבת את השם של הספר (וגם את הספר)
אני מגלגלת אותו על קצה הלשון בדיוק כמו קצה פרימיטיבי של חוויה



מצאתי שיר מאד מאד יפה של אלכס בן ארי מהספר שלו 'ימים סמויים':
שיר חושני כל כך ומתמסר לאהבת אישה, שכמו שאלי הירש כתב בבלוג שלו, לא קראתי עוד שום גבר שכותב כך על התמסרות לאהבה (אולי חוץ מאליפל :)

ועוד ציטוט אני רוצה, מתוך הספר 'זיכרונות מאפריקה' (איסק דינסן) שמזכיר לי את המטופל הדייג שהיום נפגשנו אחרי שבועיים או שלושה שלא:

"וכך אפוא הטילה אותו לחווה רוחו הלוהטת, כאבן שהוטלה מבטן הר געש. דעתו נטרפת עליו, אמר, בארץ המצפה כי יתקיים אדם על שיחה בענייני שוורים וסיבי צמח האגבה; נשמתו מורעבת ואין בכוחו לשאת זאת לאורך ימים. עוד טרם נכנס לחדר התחיל לדבר, והמשיך כך עד אחרי חצות, מרצה על אהבה ועל קומוניזם, על זנות, על קנוט המסון ועל כתבי הקודש, ואגב כך מרעיל את עצמו בטבק מסוג רע ביותר. בקושי היה טועם משהו, סירב להקשיב, ואם ניסיתי לשסע את דבריו היה מצטווח, נוגהַ מן האש שבקרבו ומנגח את האוויר בראשו הפראי הבהיר. לא מעט היה לו לפרוק מעליו, ותוך כדי הדיבור היה מפיק עוד ועוד. ופתאום בשעה שתיים אחרי חצות, לא נותר לו דבר לאומרו. אז היה יושב בשקט שעה קלה, בהבעה של נמיכות הרוח, כאחד המחלימים בגן בית החולים. אחר כך קם ונוסע לדרכו במהירות אימתנית, כשהוא נכון לשוב ולהתקיים עוד זמן מה על שוורים וסיבים."

הוא אומר לי: עם מי עוד אני יכול לדבר חוץ מאמנדה סו. במבוכה קלה ומוסתרת היטב אני מנסה להציע שידבר עם בניו או אשתו, אבל הוא שולל זאת ואומר שאין סיכוי שבעולם שיביך אותם ככה בחשיפה כזאת.
אני מאד מבינה אותו. גם לי לפעמים יש הרגשה כזאת שאין לי עם מי לדבר ככה. יש תקופות של חופשות או עיסוקים רבים עם הילדים, שאין אף אחד קרוב בסביבה שאני יכולה לדבר ולדבר איתו על משהו שאינו שוורים וסיבים, ממש כמו גוסטב מור מ'זכרונות מאפריקה'.

המנחה אמרה לי שהדרך לדוקטורט פתוחה בפניי, אבל לא איתה, ואני מסתכלת גם על תוכנית נוספת באוניברסיטה אחרת. שכחתי לחלוטין שחשבתי פעם שלא ברור לי כלל אם יסכימו שאמשיך לדוקטורט. אבל אני עוד לא יודעת מה ברצוני לעשות.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Back to Top